Generalforsamling: 2022 var et godt og skelsættende år

Om Jyske Bank | 30. marts 2023

2022 var på mange områder et godt år for Jyske Bank, hvis man spørger ordførende direktør, Anders Dam:

"2022 er, trods udfordrende finansielle markeder, forløbet godt. Højt aktivitetsniveau, øget forretningsomfang, stigende indlånsmarginal, omkostninger er under kontrol og kreditkvaliteten solid. Og for en gangs skyld fik vores aktionærer et pænt løft i aktiekursen. Så ja, det er en glad bankdirektør - også fordi vi er kommet godt fra start i 2023".
​​​
Et mindre mirakel
Jyske Banks opkøb af Handelsbankens danske aktiviteter var naturligvis også et tema på årets generalforsamling. Et opkøb Anders Dam betegner som "et mindre mirakel".

"Jyske Bank har fået meget mere fylde. Vi er vokset cirka 20 pct. Det vil vores aktionærer kunne glæde sig over i de kommende år. 2022 var både et godt og skelsættende år for Jyske Bank," siger Jyske Banks bestyrelsesformand, Kurt Bligaard Pedersen.

Vil du være klog på økonomi, samfund og tendenser?

Tilmeld dig "Jyske Bank Nyt" — et nyhedsbrev, som udkommer hver måned med økonomisk inspiration, viden og holdninger. Du kan altid afmelde dig igen.